STILLA DITT CHOKLADSUG

Hela förmiddagen gick jag runt i huset och försökte hindra mig från att baka en kladdkaka eller något annat innehållande choklad, men alla vet väl hur lätt det är att ge efter och låta kroppen lida för det sen? Fast besluten så lyckades jag hindra mig själv från att svulla trots allt, men däremot kom jag över ett recept som lät både nyttigt och gott, så jag bestämde mig för att testa! Väldigt annorlunda smak, smakade chokladbollar samtidigt som det inte gjorde det. Var inte överdrivet gott men det stillade mitt sug efter bara 2 bollar, och det var ju det som var meningen!
 
Hälsosamma chokladbollar ca 10 st

Mixa 250 g minikeso med en stavmixer (jag mosade bara ner det med en sked till mindre bitar, skulle dock rekommendera stavmixern ändå för godare resultat..)
Blanda sedan 1 dl råsocker, 3 dl fiberberikade havregryn, 1 tsk vaniljsocker, 2 msk kakao och 2 msk kallt kaffe med keson till en chokladsmet.
Rulla lagom stora bollar i kokosflingor, och låt stå i kylskåpet i ca 30 min innan det är dags att äta!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0