värt att testa!

För ett tag sedan gjorde vi ett jättegott recept på hemkunskapen i skolan.
Igår var jag småhungrig när jag kom hem från skolan,
så jag tänkte att jag skulle prova det!

Det går snabbt att göra, smakar bra och är perfekt som eftermiddagsfika!



Ost och skink-muffins;

Detta är till 3-4 pers.
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
1 dl riven ost
2 skivor skinka i små tärningar
1 krm timjan
2 ägg
1 dl mjölk

Blanda mjöl, bakpulver, salt, ost, skinka och timjan i en skål.
Vispa ägg och mjölk tills äggen löst upp sig.
Blanda med de torra ingredienserna.
Fördela i muffinsformar.
Grädda i nedre delen av ugnen på 200 grader i 12-14 minuter.

Definitivt värt att testa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0