GI ÄR GOTT






Igår kände jag att: Ne, göra någon riktigt nyttig middag ikväll kanske? Och det gjorde jag. Det kanske inte ser så gott ut men tro mig - det var helt okej för att vara GI! :) Det bästa med sån mat är att man mår både psykiskt och fysiskt bra efteråt, till skillnad från om jag skulle ha tryckt en pizza! Ni måste testa, jätteenkelt var det!


Köttfärsröra med squash och gräddfil, 4 personer

Du behöver:
500 g nötfärs
1 msk smör
1 vitlöksklyfta
1 rödlök
2 tomater
1 squash
Salt och svartpeppar
1 tsk torkad basilika
1 kruka färsk basilika
70 g salladsblad
1 dl gräddfil


Såhär gör du:
Bryn nötfärsen i smör i en stekpanna i några minuter så att den får en brun färg.
Skala och finhacka vitlöken och skiva rödlöken. Skär tomaterna i små bitar och riv squashen grovt med ett rivjärn. Blanda ner det i nötfärsen och smaka av med salt, peppar och basilika.
Hacka den färska basilikan grovt och blanda ner.
Servera med lite blandad sallad (jag använde vanlig grönsallad, gurka och paprika) och en klick gräddfil!


Ikväll ska jag göra en lax-rätt från samma tidning, kanske lägger ut även det receptet om jag tycker att det var gott :)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Såg och lät faktiskt ganska gott! :)

2012-06-25 @ 13:47:31
URL: http://pezone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0