I ❤ FOOD

Att jag älskar mat är väl inte nån nyhet för nån direkt, haha! Kan äta hur mycket som helst. Ni kanske även vet att jag följer GI så gott som det bara går hemma (lite svårt i skolan när det serveras pannkakor och gröt) och jag undviker alltså kolhydrater som pasta,ris,potatis,vitt bröd,banan osv. I helgen gjorde jag och mamma en jättegod tacopaj, helt GI-vänlig! Ni måste verkligen testa, vi serverade med citronvatten, en klick cremefraich/gräddfil och jalapenos!

GI-TACOPAJ 4 port

Pajskal
100 g smör
1 ½ dl kruskakli
1 ½ dl lantbrödsmjöl

Fyllning
1 msk smör
600 g nötfärs
1 gul lök
1 paket tacokrydda
1 dl vatten
3 tomater
1 ägg
1 liten burk creme fraich
4 msk majonnäs
Salt och svartpeppar
2 dl riven ost

Såhär gör du
1. Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser i en skål och tryck ut degen i en pajform. Sätt in i ugnen i 10 min.
2. Hetta upp en stekpanna med smör och bryn färsen i några minuter. Skala och finhacka löken och låt steka med färsen. Strö på tacokrydda och häll på vatten. Låt koka i några minuter och fördela sedan färsen i pajformen.
3. Hacka tomater och lägg över färsen. Blanda ägg, creme fraich, majonnäs, salt och peppar. Häll sedan smeten över formen och toppa med riven ost. Sätt in i ugnen i 20 min.
4. Servera! :)



 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag försöker också följa GI metoden men har sån dålig fantasi.. kan du inte lägga upp lite recept och vad du äter? Denna Taco paj såg riktigt god ut den ska jag testa! :)

2013-01-23 @ 22:01:55
URL: http://Elinsundmaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0