MITT UNDER ILSKANS HETTA



SÅ FRUKTANSVÄRT LESS. Alltså mitt liv!! Eller mina humörsvängningar kanske jag ska skylla på istället. Ena dagen upp, ena dagen ner. Det går från bäst till avskyvärt på 2 sekunder. Vad fan är det med mig? Jag har suttit i ca 2 timmar med en rapport och skrivit lite mindre än 5 meningar, "för facebook är ju också roligt". Försöker att inte låta det gå ut över andra, vad det nu än är, men DÅ FÅR JAG ISTÄLLET SÅ MYCKET SKIT I MIG SOM BYGGS PÅ MER OCH MER OCH TILLSLUT SPRÄNGS JAG, typ som nu. Skulle bara vara så skönt att skrika rakt ut, eller gråta. Jag har känt tårarna trycka innanför ögonlocken hela kvällen nu, varje kväll i flera veckor, varförvarförvarför? Vad det är som gör att jag mår dåligt? Mår jag ens dåligt? Va, ne? Jag vet ju inte. Så jävla stressad. Fruktansvärt, äckligt mycket att göra. Så mycket att tänka på. Jag vet att jag inte har mer än andra, det är väl bara jag som inte kan hantera livet. Eller så känner alla såhär? Alla borde ha en blogg.

Sitter som sagt mitt upp i en rapportskrivning som ska vara klar på fredag, men jag kände bara att jag måste få skriva av mig på något annat en stund. Hjärnan kan ändå inte fokusera på apartheid och dess konsekvenser just nu. Kanske lika bra att jag trycker på spara och går och duschar. Eller sover. Eller äter. Eller nåt. Vad som helst bara jag slipper TÄNKA. Känner att ögonen säckar ihop och att humöret brister, åter igen. Bytheway, fyfan vad jag ska kötta på gymmet imorgon. Yes, I will.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kämpa på hjärtat. <3

2012-11-28 @ 03:22:06
URL: http://krabi.blogg.se
Postat av: Cissi S

Min kurator sa till mig: blir det för mycket -gör något annat som du tycker om istället. Man sliter bara på kroppen om man kämpar även fast det inte går, man blir bara FÖR stressad då. Titta film, ta en dusch, en promenad, läs en bok, rita, fota. Få tankarna på nåt annat för en stund och samla nya krafter.

Jag gjorde som hon sa och sket i mina betyg för en liten liten stund. Och se, jag blev ju bättre i stressen tillslut! Man måste låta sig gör annat för att slippa stressen :) Så gör något som känns kul. "Vad händer egentligen om du får sämre betyg än MVG?" frågade hon mig också, och just precis: jag får ett lägre betyg, men vad gör det egentligen? Då är det bättre att må bättre :) Kram på dig lillasyster <3

2012-11-29 @ 19:42:32
URL: http://www.cissisundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0