VÄRMESKYDD

Det var någon läsare för ett tag sedan som frågade vilket värmeskydd jag använder, och he-he-he.... Jag har varit lite av en elak bov mot mitt hår eftersom att jag inte har använt värmeskydd över huvud taget tills för bara några veckor sedan.. Dock så är ett av mina största intressen att platta, våga, locka och mixtra mycket med hår för att få fram snygga frisyrer, så egentligen borde jag alltid ha använt ett jättebra skydd. Nu använder jag iallafall Studio Silk&Gloss från L´oréal Paris, som håller upp till 24 timmar.

Jag har hört väldigt blandad kritik om den, själv märker jag faktiskt inte så stor skillnad eftersom att jag ändå har ganska glansigt och mjukt hår - men man känner sig 'duktig' och nyttigare mot sig själv, och dessutom så luktar den väldigt gott! :) Jag köpte det på H&M för ca 70 :-




Jag gillar inte att föna håret, just för att det sliter så otroligt mycket, så jag låter det självtorka på kvällen och under natten. Men om jag vet att jag vill platta eller locka det dagen efter så gör jag såhär:

Efter duschen så handdukstorkar jag håret ganska väl så att det inte droppar vatten.

• Jag lägger en handduk på golvet eller lutar mig över badkaret (pga. hur halt det blir på golvet annars) och sprayar värmeskyddet i håret, jämnt fördelat.
Jag tar oftast extra mycket på topparna.

• Sedan kammar jag håret så att jag känner att sprayen har fördelat sig väl, och sedan är det marsch isäng om jag inte bestämmer mig för att föna det.

Nästa dag känner man hur
mjukt håret verkligen är, och jag kan platta det med gott samvete!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Se till att inte få något av det där medlet på trägolv eller golv överhuvudtaget, det blir SVIN halt!! Tro mig! Det äger så det är enda nackdelen ;)

2012-04-15 @ 16:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0